Polityka prywatności

Polityka prywatności

INFORMACJE O POLITYCE PRYWATNOŚCI DLA KLIENTÓW, UCZESTNIKÓW SZKOLEŃ, POTENCJALNYCH KLIENTÓW I KONTRAHENTÓW

Ochronę Państwa praw osobistych traktujemy poważnie i w niniejszym dokumencie informujemy, w jaki sposób są przetwarzane Państwa dane oraz jakie w związku z tym przysługują Państwu roszczenia i prawa.

1.   Kontakt z Administratorem Danych

Tyczka Trading Poland sp. z o.o.
ul. Szkolna 15
47-225 Kędzierzyn-Koźle

reprezentowana przez Prezesa Zarządu:

Frederick Tyczka-Christoph
Telefon: +49 8171 / 627-0

E-Mail: info(at)tyczka.pl

2.   Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych

Zewnętrzny Inspektor Ochrony Danych działający na zlecenie Administratora Danych to:

Digital Compliance Consulting GmbH

Pan mgr inż. Arnd Fackeldey

Karl-Arnold-Str. 44

52349 Düren

Telefon: +49 2421 / 5559333

E-mail: fackeldey(at)digital-compliance-consulting.com

3.   O co w tym wszystkim chodzi?

Niniejsza Polityka Prywatności służy spełnieniu wymogów ustawowych dotyczących przejrzystości przy przetwarzaniu danych osobowych. Dane osobowe w rozumieniu ustawodawstwa o ochronie danych to wszelkie informacje, które odnoszą się do zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Do takich informacji należy na przykład imię, wiek, adres, numer telefonu, data urodzenia, adres e-mail, adres IP osoby zainteresowanej, a także jej zachowanie podczas odwiedzania stron internetowych. Informacje, których nie da się powiązać z zainteresowaną osobą, nie są danymi osobowymi i co do zasady nie podlegają przepisom o ochronie danych.

Przetwarzanie danych osobowych (np. zbieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, przechowywanie lub przesyłanie) zawsze wymaga podstawy prawnej oraz określonego celu. Poniżej informujemy Państwa o różnych czynnościach w ramach przetwarzania danych, a także o celach i podstawach prawnych przypisanych do tych czynności.

Dane osobowe są przez nas systematycznie usuwane, gdy cel przetwarzania zostanie osiągnięty i nie ma zgodnych z prawem podstaw do dalszego ich przechowywania. W ramach poszczególnych czynności przetwarzania informujemy Państwa o konkretnych okresach wzgl. kryteriach przechowywania danych. Niezależnie od powyższych postanowień przechowujemy Państwa dane osobowe w pojedynczych przypadkach w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń oraz w przypadku istnienia ustawowych obowiązków archiwizacyjnych.

4.   Odbiorcy Państwa danych

Zasadniczo przetwarzaniem Państwa danych osobowych zajmuje się Tyczka Trading Poland sp. z o.o.. Ponadto do różnych procesów angażowani są usługodawcy zewnętrzni, którzy mogą być odbiorcami Państwa danych, np. przekazujemy je, aby rzetelnie realizować zawartą z Państwem umowę, i w niezbędnym zakresie – spedytorom, instalatorom, architektom, biurom projektowym, wykładowcom naszych seminariów.


 

Może się również zdarzyć, że będziemy przetwarzać Państwa dane – w ramach wyrażonej przez Państwa zgody – do realizacji usług dostawców zewnętrznych (np. reklama e-mailowa, odczyt liczników).

O ile spełnione są wymogi prawne, ale także w przypadku wystąpienia naszego uzasadnionego interesu, Państwa dane mogą być na przykład przesyłane do organów podatkowych, urzędów nadzoru, biegłych rewidentów, prawników oraz zatwierdzonych jednostek nadzorujących czy innych organów. Ponadto korzystamy z usługodawców zewnętrznych w celu realizacji niektórych czynności (np. usługi IT).

Jeśli odbiorcy danych nie podlegają obowiązkowi zachowania poufności na podstawie przepisów ustawowych, zobowiązujemy ich do poufności oraz przestrzegania Polityki Prywatności.

W ramach wewnętrznych czynności administracyjnych przekazujemy Państwa dane do Tyczka GmbH, Blumenstraße 5, 82538 Geretsried. Jest to przedsiębiorstwo w ramach naszej grupy kapitałowej, które zajmuje się centralnie rozliczaniem należności oraz wykonuje usługi w zakresie IT.

Przekazanie danych do państwa trzeciego

Co do zasady nie przekazujemy Państwa danych do państw spoza obszaru Unii Europejskiej ani poza Europejski Obszar Gospodarczy. Zwracamy uwagę, że w naszej firmie stosujemy produkty oraz współpracujemy z usługodawcami (takimi jak Microsoft), w przypadku których nie możemy wykluczyć, że dane są przekazywane do takich państw. Jeżeli dane osobowe są świadomie przekazywane do państwa trzeciego za pośrednictwem jakiegoś produktu lub dostawcy usług, osoba odpowiedzialna w danym obszarze działalności poinformuje o tym Państwa odrębnie i zawrze umowy wymagane na podstawie art. 44 i nast. RODO.

5. Przetwarzanie danych osobowych

Cel, rodzaj i zakres przetwarzania

Tyczka Trading Poland sp. z o.o. przetwarza dane osobowe w wielu różnych obszarach. Jakie dane osobowe przetwarzamy w szczególności i w jaki sposób, zależy od zamówionych lub uzgodnionych świadczeń umownych.

Do takich danych mogą należeć:

·          nazwisko (tytuł, imię i nazwisko)

·          zwrot grzecznościowy

·          adres

·          numer telefonu

·          adres e-mail

·          data urodzenia

·          dane rachunku bankowego

·          inni właściciele rachunku bankowego

·          wiarygodność kredytowa

·          dane dotyczące dostawy, rozliczenia i płatności

·          dane dotyczące zużycia energii

·          informacje dotyczące terenu i budynków

·          informacje techniczne dotyczące wykorzystywanego zbiornika na gaz skroplony

·          informacja o usterkach technicznych

·          nagranie dźwiękowe w przypadku skorzystania z numeru alarmowego

·          zgoda na reklamę lub sprzeciw wobec reklamy

·          oceny klientów dotyczące dostaw gazu skroplonego

·          identyfikator kontrahenta

·          dane przedsiębiorstwa (firma)

Przetwarzamy dane osobowe zgodnie z właściwymi przepisami o ochronie danych, zazwyczaj z Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO), Ustawą o ochronie danych osobowych oraz Ustawą o regulacji ochrony danych i ochrony prywatności w telekomunikacji i mediach elektronicznych.

Przetwarzanie w celu wykonanie umowy lub podjęcia działań przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1b RODO)

Przetwarzamy Państwa dane, aby wykonać zawartą z Państwem umowę i móc realizować Państwa zlecenia. Chodzi tu o wykonywanie niezbędnych usług, procedur i czynności.

Dotyczy to również relacji przedumownych, np. z potencjalnymi klientami zainteresowanymi naszymi produktami lub ofertami szkoleniowymi.

Przetwarzanie na podstawie zgody (art. 6 ust. 1a RODO)

O ile wyrazili Państwo zgodę na przetwarzanie Państwa danych w określonych celach, przetwarzamy je w zakresie tej zgody (np. używanie adresu e-mail do celów reklamowych).

Taką zgodę mogą Państwo w każdej chwili odwołać ze skutkiem na przyszłość. W celu odwołania należy użyć danych kontaktowych Administratora Danych, które są wskazane w pkt 1. Ponadto w chwili wyrażania przez Państwa zgody na przetwarzanie danych, a także w ramach każdej czynności reklamowej, informujemy o Państwa możliwościach odwołania zgody.

Przetwarzanie do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1f RODO)

Ponadto przetwarzamy Państwa dane, jeżeli jest to wymagane w celu ochrony uzasadnionych interesów naszych lub osób trzecich, np.

a)                 do celów przekazywania informacji technicznych dotyczących naszych produktów i szkoleń, do marketingu bezpośredniego, badania rynku i opinii publicznej, o ile nie sprzeciwili się Państwo wykorzystaniu danych w tym celu,

b)                 w celu uzyskania informacji o wypłacalności i tym samym identyfikacji ewentualnego ryzyka ekonomicznego,

c)                 do dochodzenia roszczeń prawnych, np. za pośrednictwem firm windykacyjnych,

d)                 do obrony w sporach prawnych,

e)                 do celów dochodzeniowych lub w celu zapobiegania czynom zabronionym,

f)                  w celu zapewnienia bezpieczeństwa IT i danych.

 

Przetwarzanie niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego (Art. 6 ust. 1c RODO)

Jak wszystkie przedsiębiorstwa, podlegamy również różnym przepisom prawnym, które zobowiązują nas do przetwarzania lub przesyłania danych.

Zawsze stosujemy przy tym zasadę minimalizacji danych.

Przetwarzanie Państwa danych do celów innych niż wymienione odbywa się tylko o tyle, o ile nie sprzeciwia się to art. 6 ust. 4 RODO oraz jest zgodne z pierwotnymi celami danego stosunku biznesowego. O ewentualnym przetwarzaniu Państwa danych do takich celów będziemy Państwa informować.

Państwa dane otrzymaliśmy albo bezpośrednio od Państwa albo z publicznych, dostępnych źródeł.


 

Okres przechowywania

Przechowujemy Państwa dane przez czas trwania naszej relacji biznesowej z Państwem.

Ponadto podlegamy różnym obowiązkom archiwizacyjnym, np. na podstawie kodeksu handlowego lub ordynacji podatkowej. Oznacza to przechowywania danych przez okres do dziesięciu lat – ewentualnie również po zakończeniu naszej współpracy.

Dalsze kryteria dotyczące okresu przechowywania mogą obejmować ustawowe terminy przedawnienia lub szczególne regulacje prawne dotyczące określonych czynności przetwarzania.

Okresy przechowywania wynikają z naszych uzasadnionych interesów (np. protokoły kontroli, świadectwa odbioru, odpowiedzialność produktowa).

Udostępnianie danych przez Państwa

Niezbędne jest udostępnienie nam przez Państwa jedynie tych danych, które są wymagane do realizacji czynności przedumownych lub umownych w ramach łączących nas relacji biznesowych. Zwracamy jednak uwagę, że bez tych danych co do zasady nie będziemy w stanie ani nawiązać, ani prowadzić z Państwem takich relacji.

W przypadku, gdy będziemy prosić Państwa o podanie danych wykraczających poza ten zakres, poinformujemy Państwa o dobrowolności przy ich podawaniu.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Nie stosujemy żadnych procedur zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

6. Prawa osób, których dane dotyczą

Zgodnie z wymogami prawnymi Rozporządzenia ogólnego o ochronie danych osobowych (RODO) osoby, których dane dotyczą, mają następujące prawa:

·  Prawo dostępu zgodnie z art. 15 RODO do danych dotyczących tej osoby w formie szczegółowych informacji o przetwarzaniu oraz kopii danych;

· Prawo do sprostowania zgodnie z art. 16 RODO dotyczące przechowywanych u nas danych, o ile są nieprawidłowe lub niekompletne;

· Prawo do usunięcia przechowywanych przez nas danych zgodnie z art. 17 RODO, o ile przetwarzanie nie jest niezbędne do korzystania z wolności wypowiedzi i informacji, do wywiązania się z obowiązku prawnego, do wykorzystania uzasadnionego interesem publicznym względnie do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

· Prawo do ograniczenia przetwarzania zgodnie z art. 18 RODO, w zakresie, w jakim prawidłowość danych jest kwestionowana, przetwarzanie jest bezprawne, dane nie są już niezbędne, a osoby, których dane dotyczą, odmawiają zgody na ich usunięcie, ponieważ potrzebują ich do dochodzenia, sprawowania lub obrony roszczeń prawnych względnie wniosły sprzeciw wobec przetwarzania zgodnie z art. 21 RODO.

· Prawo do przenoszenia danych zgodnie z art. 20 RODO, w zakresie, w jakim dane osobowe zostały przekazane w trybie zgody zgodnie z art. 6 ust. 1a RODO lub na podstawie umowy zgodnie z art. 6 1b RODO, o ile były przez nas przetwarzane przy użyciu procedur zautomatyzowanych. W takim przypadku osoby, których dane dotyczą, otrzymują je w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego względnie otrzymuje je bezpośrednio inny administrator danych, o ile jest to technicznie możliwe.

·  Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO, o ile przetwarzanie takie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1e, f RODO i istnieją ku temu przesłanki wynikające ze szczególnej sytuacji osoby, której dane dotyczą, lub jeśli sprzeciw dotyczy reklamy bezpośredniej. Prawo do sprzeciwu nie ma zastosowania, jeżeli zostanie wykazana nadrzędność interesu Administratora Danych lub przetwarzanie odbywa się w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeśli w danym przypadku przetwarzania danych nie ma zastosowania prawo do sprzeciwu, należy to wskazać w ramach przetwarzania.


 

· Prawo do odwołania udzielonej zgody na przetwarzanie, zgodnie z art. 7 ust. 3 RODO, ze skutkiem na przyszłość.

· Prawo do skargi na mocy art. 77 RODO do organu nadzoru, jeśli osoba, której dane dotyczą, uważa, że przetwarzanie jej danych nastąpiło w sprzeczności z RODO. Osoba taka może co do zasady zwrócić się do urzędu nadzoru właściwego dla swojego miejsca zwykłego pobytu, dla swojego miejsca pracy lub dla siedziby naszego przedsiębiorstwa.

7.    Dane kontaktowe właściwego organu nadzoru

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych

ul. Stawki 2

00-193 Warszawa

8.    Wskazówka

Niniejsza Polityka Prywatności, sporządzona do celów realizacji obowiązków informacyjnych w rozumieniu art. 13 i 14 RODO, może ulegać zmianom. Wszystkie zmiany będziemy archiwizować.

(stan na maj 2025)